AbstractAbstract
[en] Colorectal cancer is one of the most common human malignancies. Adjuvant irradiation can decrease the risk of recurrence and subsequently the associated morbidity compared with surgery alone. The rate of radiation-induced complications amounts to approximately 10%, which is substantially lower than the frequency of observed local failure. (orig.)
[de]
Das kolorektale Karzinom zaehlt zu den haeufigsten boesartigen Tumoren. Beim Stadium II und III des Rektumkarzinoms kann die Bestrahlung des Rezidivrisiko und die damit verbundene Morbiditaet im Vergleich zur alleinigen Operation senken. Die Rate der radiogenbedingten Komplikationen liegt mit etwa 10% wesentlich niedriger als die Haeufigkeit der beobachteten lokoregionaeren Rezidive. (orig.)Original Title
Komplikationen nach Operation und nach adjuvanter Bestrahlung beim Rektumkarzinom
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AbstractAbstract
[en] Today's healthcare work environment is ever-changing and without a doubt will continue to do so for the foreseeable future. How physicists are employed, evaluated, and valued are important aspects of our careers. With increasing demands and challenges being placed on the medical physics workforce, it is important to have the skills and knowledge to prepare for potential challenges to the status-quo of our employment status. Surviving in a world of change, consolidation, increased workload, and financial constraints is not a given, and preparing for those changes and challenges will benefit individuals as well as the medical physics community at large. Learning Objectives: Understand the challenges of succeeding in different work environments. Learn strategies to help define the role of a medical physicist to various administrators, physicians, and department staff and directors. Learn how to successfully communicate and interact with University, Hospital, and Department administrators
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(c) 2014 American Association of Physicists in Medicine; Country of input: International Atomic Energy Agency (IAEA)
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Original Title
Atypische Blutungsausbreitung in die Bauchhoehle nach Bauch- und Beckentrauma in der DSA
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RoeFo - Fortschritte auf dem Gebiete der Roentgenstrahlen und der Neuen Bildgebenden Verfahren; ISSN 0936-6652; ; CODEN RFGVEF; v. 168(1); p. 104-105
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AbstractAbstract
[en] Published in summary form only
Original Title
Radiologischer Nachweis mesenterialer Chyluszysten
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RoeFo - Fortschritte auf dem Gebiete der Roentgenstrahlen und der neuen bildgebenden Verfahren; ISSN 0936-6652; ; CODEN RFGVE; v. 155(3); p. 284-285
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AbstractAbstract
[en] We investigated the enhancement of the liver, the spleen, and of induced abscesses and the abdominal vessels after administration of 3 g/kg bodyweight Perfluoroocytlbromide (PFOB) on an animal model. Twenty-one rabbits each received the contrast medium as bolus injection and as slow infusion over half an hour. CT was performed between 2 and 48 hours after contrast medium application. Peak enhancement of the liver, the spleen and the liver abscess membrane was found between 24 and 48 hours after PFOB administration, independently of the application mode. Peak enhancement of the abdominal aorta and the IVC was observed within two hours after bolus injection. In this rabbit model PFOB permits best delineation of the vessels after bolus injection within the first two hours, while CT imaging of the liver, the spleen and the liver abscess membrane is best between 24 and 48 hours after contrast medium application, independent of the injection velocity. (orig.)
[de]
In einer tierexperimentellen Studie wurden das Anreicherungsverhalten der Leber, der Milz, induzierter Abszesse sowie der abdominellen Gefaesse nach Gabe von 3 g/kg/KG Perfluoroocytylbromid (PFOB) untersucht. Das Kontrastmittel wurde bei je 21 Kaninchen als Bolusinjektion und als Infusion ueber eine halbe Stunde verabreicht. Die computertomographischen Messungen erfolgten zwischen 2 und 48 Stunden nach KM-Gabe. Die groesste Dichte von Leber, Milz und auch der Abszessmembran wurde 24 und 48 Stunden nach PFOB-Gabe, unabhaengig von der Applikationsgeschwindigkeit, gefunden, waehrend der optimale Kontrast zur Abgrenzung der Gefaesse 2 Stunden nach Bolusgabe ermittelt wurde. Die beste Abgrenzbarkeit vaskulaerer Strukturen gelingt nach Bolusgabe von PFOB innerhalb der ersten 2 Stunden, waehrend die Darstellung von Leber, Milz und Abszessen unabhaengig von der Applikationgeschwindigkeit zwischen 24 und 48 Stunden am besten ist. (orig.)Original Title
Computertomographische Untersuchungen zur Dichtekinetik nach Bolusinjektion und Infusion von Perfluorooctylbromid (PFOB). Tierexperimentelle Untersuchungen
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RoeFo - Fortschritte auf dem Gebiete der Roentgenstrahlen und der Neuen Bildgebenden Verfahren; ISSN 0936-6652; ; CODEN RFGVEF; v. 156(5); p. 487-491
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