Shaw, S.; Hoeflin, F.; Peter, H.; Noelpp, U.; Studer, U.; Weidmann, P.
New trends and possibilities in nuclear medicine1988
New trends and possibilities in nuclear medicine1988
AbstractAbstract
[en] Published in summary form only
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Schmidt, H.A.E.; Csernay, L. (eds.); Nuklearmedizin. Supplementum; no. 24; 870 p; ISBN 3-7945-1244-8; ; 1988; p. 454-458; Schattauer; Stuttgart (Germany, F.R.); European nuclear medicine congress in conjunction with 25. meeting of the Society of Nuclear Medicine - Europe, 10. meeting of the European Nuclear Medicine Society and 5. meeting of the Hungarian Nuclear Medicine Society; Budapest (Hungary); 24-28 Aug 1987
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Book
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Conference
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ANIMALS, BETA DECAY RADIOISOTOPES, BODY, CLEARANCE, CONTRAST MEDIA, COUNTING TECHNIQUES, DIAGNOSTIC TECHNIQUES, ELECTRON CAPTURE RADIOISOTOPES, EVALUATION, EXCRETION, HOURS LIVING RADIOISOTOPES, INTERMEDIATE MASS NUCLEI, IODINE ISOTOPES, ISOTOPES, MAMMALS, NUCLEI, ODD-EVEN NUCLEI, ORGANIC COMPOUNDS, ORGANS, PROTEINS, RODENTS, VERTEBRATES
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AbstractAbstract
[en] The experiences of the treatment of bladder carcinoma indicated the direction in which the dose optimization program of intraabdominal tumours can be carried out. Smaller intraabdominal target volumes seem to tolerate total doses from 31 to 33 Gy applied in 20 fractions. The best results with local tumour control and low complication rates have so far been reached in carcinoma of the cervix. It has not so far been organizationally possible at SIN to treat with pions on more than four days per week. This restricts changes to the fractionation scheme in the treatment of highly malignant gliomas. An improvement of results could be possible on the basis of experience to date. The significance of a postbiopsy preoperative radiotherpay, of the increase of target volume and the increase of the total dose will be tested in a study by the SAKK (Swiss Group for Clinical Cancer Research). (orig.)
[de]
Die bei der Behandlung des Blasenkarzinoms gemachten Erfahrungen haben gezeigt, in welcher Richtung an einer Optimierung der Dosisplanung bei Tumoren im Bereich des Abdomens gearbeitet werden kann. Kleine intraabdominale Zielvolumina scheinen Gesamtdosen von 31 bis 33 Gy, in 20 Fraktionen verabreicht, zu tolerieren. Bis jetzt wurden die besten Ergebnisse mit lokaler Tumorkontrolle und niedrigen Komplikationsraten beim Zervixkarzinom erzielt. Bisher war die Pionenbehandlung am SIN an mehr als vier Tagen in der Woche organisatorisch nicht moeglich. Die Aenderungsmoeglichkeiten am Fraktionierungsschema bei Tumoren hochgradiger Malignitaet sind daher begrenzt. Bessere Resultate koennten aufgrund neuerer Erfahrungen erzielt werden. Die Bedeutung einer postbioptischen, praeoperativen Strahlentherapie, eines vergroesserten Zielvolumens und einer erhoehten Gesamtdosis wird in einer zukuenftigen Studie der SAKK (Schweizer Gruppe fuer klinische Krebsforschung) untersucht. (orig.)Primary Subject
Source
Workshop on progress in high LET-radiation therapy - semiannual meeting of the EORTC-High LET Therapy Group; Munich (Germany, F.R.); 22 Sep 1984
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Journal Article
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AbstractAbstract
[en] The diagnostic problems are being discussed specifically in 9 patients with angiomyolipoma. Ultrasound and computerised tomography show clear results in tumours with a fatty structure, where angiography is a better method to show vascular elements. Where an inhomogeneous tissue structure is given, an exact diagnosis is only possible by using a combination of different examination methods. It is important to define a renal cell carcinoma preoperatively, as during the operation a differentiation from an angiomyolipoma is in most cases not possible. With a correct diagnosis an organ saving operation can be performed on symptomatic patients, respectively a conventional management can be discussed for the treatment of asymptomatic patients. (orig.)
[de]
Bei 9 Patienten mit Angiomyolipom wird die diagnostische Problematik eroertert. Ultraschall und CT liefern bei lipomatoesem Aufbau, die Angiographie bei vermehrt vaskulaeren Elementen eindeutige Befunde. Bei inhomogenem Gewebeaufbau ist meist nur durch Kombination mehrerer Untersuchungsmethoden eine Diagnose moeglich. Die praeoperative Diagnostik ist entscheidend, da intraoperativ der makroskopische Aspekt des Tumors haeufig keine Unterscheidung gegenueber einem Nierenzellkarzinom zulaesst. Bei korrekter Diagnose kann bei symptomatischem Patienten ein organerhaltender Eingriff durchgefuehrt bzw. bei asymptomatischem Patienten ein konservatives Vorgehen diskutiert werden. (orig.)Original Title
Diagnostische und therapeutische Problematik bei Angiomyolipom der Niere
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Journal Article
Journal
RoeFo - Fortschritte auf dem Gebiete der Roentgenstrahlen und der Nuklearmedizin; ISSN 0340-1618; ; CODEN RFGND; v. 150(2); p. 130-137
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