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Schmidt, T.
Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)1985
Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)1985
AbstractAbstract
[en] The papers presented at the 15th Scientific Conference of the Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik, held from September 27-28, 1984 in Nuernberg, F.R.G., give an account of the advances made with regard to quality control and management and to radiological safety problems and requirements in the fields of radiological and nuclear medical diagnostics and radiotherapy. (WU)
[de]
Die 15. Wissenschaftliche Tagung der Deutschen Gesellschaft fuer Medizinische Physik, die vom 27.-28. September 1984 in Nuernberg stattfand, beschaeftigte sich mit den Fortschritten, Qualitaetskontrollen/-sicherungen und Strahlenschutzproblemen/-forderungen der radiologischen und nuklearmedizinischen Diagnostik sowie der Strahlentherapie. (WU)Original Title
Medizinische Physik 1984
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1985; 884 p; 15. scientific conference of the Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V. and workshops; Nuernberg (Germany, F.R.); 27-28 Sep 1984; ISBN 3-925218-01-7; ; Available from Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)
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Miscellaneous
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Conference
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INIS IssueINIS Issue
AbstractAbstract
[en] Due to the short half-life of 13.3 sec of Kr-81m, the patient is exposed to radiation only during the actual nuclear medical examination, so that the dose received in general is very low. The radiation exposure nevertheless may get comparably high refering to other types of nuclear medical examination, as a result of long examination times required, and the generation of high activities (> 1850 MBq = 50 mCi). Radiation dose assessments available so far only refer to direct, constant application of Kr-81m to a specific organ, and to timely constant infusion or inhalation. The paper in hand investigates the radiation dose applied through intravenous infusion or injection of Kr-81m as a function of time. (orig./WU)
[de]
Wegen der kurzen Halbwertszeit des sup(81m)Kr von 13,3 s ist der Patient nur waehrend der Dauer der nuklearmedizinischen Untersuchung einer Bestrahlung ausgesetzt. Die Strahlenexposition ist daher im allgemeinen sehr gering. Der Einsatz von Generatoren hoher Aktivitaet (> 1850 MBq = 50 mCi) und lange Untersuchungsdauern fuehren jedoch zu einer Strahlenexposition, die mit der Strahlenbelastung durch andere nuklearmedizinische Untersuchungen vergleichbar wird. Abschaetzungen der Strahlenexposition bei Untersuchungen mit sup(81m)Kr liegen bisher nur fuer die direkte, konstante Applikation in ein Organ und fuer konstante Infusion/Inhalation vor. Gegenstand dieser Arbeit ist die Strahlenexposition bei intravenoeser Infusion bzw. Injektion von sup(81m)Kr mit beliebiger Zeitabhaengigkeit. (orig./WU)Original Title
Abschaetzung der Strahlenexposition des Patienten bei der intravenoesen Applikation von Krypton-81 m
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Schmidt, T. (ed.) (Staedtisches Klinikum Nuernberg (Germany, F.R.). Abt. fuer Medizinische Physik); Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.); 884 p; ISBN 3-925218-01-7; ; 1985; p. 619-622; 15. scientific conference of the Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V. and workshops; Nuernberg (Germany, F.R.); 27-28 Sep 1984; Available from Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)
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Miscellaneous
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Conference
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BETA DECAY RADIOISOTOPES, DRUGS, ELECTRON CAPTURE RADIOISOTOPES, EVEN-ODD NUCLEI, INJECTION, INTAKE, INTERMEDIATE MASS NUCLEI, ISOMERIC TRANSITION ISOTOPES, ISOTOPES, KINETICS, KRYPTON ISOTOPES, LABELLED COMPOUNDS, MATERIALS, NUCLEI, RADIOACTIVE MATERIALS, RADIOISOTOPES, SECONDS LIVING RADIOISOTOPES, YEARS LIVING RADIOISOTOPES
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AbstractAbstract
[en] Computer-aided routine performance checking of linear accelerators contributes to enhancing the radiological safety and reliability of the equipment. This is achieved by the computer's capacity to process a relatively large number of data in comparably short time (20 min. in the example given here), and to store these data for subsequent analyses and processing. (orig.)
[de]
Zusammenfassend kann festgestellt werden, dass durch die Einbringung eines Rechners in die Routineueberpruefungen am Linearbeschleuniger dessen Betriebssicherheit und Zuverlaessigkeit betraechtlich erhoeht werden kann. Dies liegt zum einen an der relativ grossen Datenmenge, die in dem angefuehrten Beispiel in kanpp 20 Minuten aufgenommen werden koennen, zum anderen daran, dass Daten, wenn sie sich erst einmal im Speicher eines Rechners befinden, beliebig analysiert und verarbeitet werden koennen. (orig.)Original Title
Rechnergestuetzte Qualitaetskontrolle am Linearbeschleuniger
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Schmidt, T. (ed.) (Staedtisches Klinikum Nuernberg (Germany, F.R.). Abt. fuer Medizinische Physik); Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.); 884 p; ISBN 3-925218-01-7; ; 1985; p. 701-706; 15. scientific conference of the Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V. and workshops; Nuernberg (Germany, F.R.); 27-28 Sep 1984; Available from Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)
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AbstractAbstract
[en] This field study has been carried out in order to collect information on the dose values (entrance dose, exit dose) and mean optical densities (blackening) generally obtained in routine mammography with the equipment available at a variety of hospitals. Another goal was to find out to what extent recent applications of new methods in this field have had an effect on those values. About 300 physicians of hospitals in Bavaria have been asked to participate in this study, of which 170 agreed to cooperate. (orig.)
[de]
Ein Ueberblick darueber sollte gewonnen werden, welche Dosiswerte (Eintrittsdosis, Austrittsdosis) und mittleren optischen Dichten (Schwaerzungen) unter routinemaessigen Bedingungen an Mammographieeinrichtungen zustandekommen und inwieweit die zunehmende Anwendung neuerer Methoden diese Werte beeinflusst. Dazu wurden ca. 300 Aerzte und Kliniken in Bayern gebeten, an der Feldstudie teilzunehmen, von denen sich letztlich 170 zur freiwilligen Mitarbeit bereiterklaerten. (orig.)Original Title
Feldstudie zur Ermittlung von Dosiswerten in der Mammographie
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Schmidt, T. (ed.) (Staedtisches Klinikum Nuernberg (Germany, F.R.). Abt. fuer Medizinische Physik); Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.); 884 p; ISBN 3-925218-01-7; ; 1985; p. 607-610; 15. scientific conference of the Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V. and workshops; Nuernberg (Germany, F.R.); 27-28 Sep 1984; Available from Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)
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INIS IssueINIS Issue
AbstractAbstract
[en] Proper radiotherapy has to harmonize the tasks of achieving tumour killing and prevention of side effects. Achievement of these goals particularly depends on the dosage and distribution of the therapeutic agent in space and time. Unfortunately, currently available information on dose-response relationships for known tumours and normal tissue is insufficient so that in practical treatment planning, radiotherapists have to rely on empirically obtained data. Quality control and quality assurance standards cover three partial aspects: the structure of the medical department in terms of personnel and equipment, the processes in the course of radiation therapy, and the treatment achievements compared on a regional, national, and international level. In the USA, these aspects are systematically studied since 1974, and are defined as national standards. There is no such approach in German speaking countries, so that there are difficulties in describing German national standards for these three aspects. What has been achieved so far is progress in terms of technology, as e.g. the use of such means as CT, nuclear spin tomography, monoclonal antibodies, computer-assisted irradiation planning, megavoltage radiation sources, and brachycurie therapy, which solved problems such as exact spatial localization of target volume and critical area, optimized irradiation planning and clinical dosimetry. What remains to be improved is the biological assessment of the radiation dose prescribed with regard to the tumour and surrounding normal tissue, exact positioning of patients, reproducibility of daily routine for patient and equipment adjustment, and immobilization of patients for radiotherapeutical sessions. (orig.)
[de]
In der Strahlentherapie geht es darum, Tumorheilung und Freibleiben von Nebenwirkungen miteinander zu harmonisieren. Das Erreichen beider Ziele ist in besonderem Mass abhaengig von der Menge und der Verteilung unseres Therapiemittels in Raum und Zeit. Bisher gibt es fuer die meisten Tumoren und Normalgewebe leider keine ausreichenden Dosis-Wirkungs-Daten, so dass der Strahlentherapeut haeufig auf empirische Erfahrungen angewiesen ist. Der Standard fuer Qualitaetskontrolle und Qualitaetssicherung umfasst drei Teilaspekte: die personelle und materielle Struktur der Abteilung, die Prozesse in der Strahlentherapie und die Therapieergebnisse im regionalen, nationalen und internationalen Vergleich. Diese Teilaspekte werden in den USA seit 1974 planmaessig landesweit untersucht und als nationale Standards definiert. Entsprechende Daten fuer den deutschsprachigen Raum fehlen bisher. Deshalb faellt es schwer, den eigenen nationalen Standard fuer die drei Teilaspekte der Qualitaet naeher zu definieren. Durch entsprechende Fortschritte in der Technologie, wie z.B. Computertomographie, Kernspintomographie, monoklonale Antikoerper, Planungscomputer, Megavoltbestrahlungsgeraete und Brachycurietherapie, konnten die Probleme der exakten raeumlichen Lokalisation von Zielvolumen und kritischen Bereichen, der optimierenden Bestrahlungsplanung und der klinischen Dosimetrie weitgehend geloest werden. Ungeloest bleiben jedoch die biologische Bewertung einer verordneten Dosis in Bezug auf den Tumor und betroffene Normalgewebe, die Exaktheit der Lagerung, die Reproduzierbarkeit der taeglichen Einstellung und die Einhaltung der Lagerungsposition waehrend der Bestrahlung. (orig.)Original Title
Qualitaetssicherung im Rahmen eindeutig definierter Strahlenbehandlung. Medizinische Bestrahlungsplanung (Lokalisation; Simulation; Dosierungsplan)
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Schmidt, T. (ed.) (Staedtisches Klinikum Nuernberg (Germany, F.R.). Abt. fuer Medizinische Physik); Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.); 884 p; ISBN 3-925218-01-7; ; 1985; p. 651-682; 15. scientific conference of the Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V. and workshops; Nuernberg (Germany, F.R.); 27-28 Sep 1984; Available from Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)
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INIS IssueINIS Issue
AbstractAbstract
[en] Specifications and performance data given by the manufacturers and practical checking of such data for quality assurance purposes always will remain a difficult task of great importance. Although international standards in this subject field are indispensable and helpful, medical physicists have to keep in mind that quality in radiation therapy is affected not only by these standardizable factors, but to a significant extent also by organic and biological factors, medical care, and experience. It seems to be dangerous to overestimate physical and technical aspects simply because they are measurable, but neglecting minimum equipment operation standards will create the same risk potential. (orig.)
[de]
Die Vorgabe und Ueberpruefung von Geraete-Qualitaetsmerkmalen wird immer ein schwieriges, wenn auch wichtiges Teilgebiet der Qualitaetssicherung in der Strahlentherapie sein. So wuenschenswert international einheitlich Normen auf diesem Gebiet auch erscheinen und so sehr die Beschaeftigung mit diesem Gebiet auch ein Kernstueck der Berufstaetigkeit vieler Medizin-Physiker ist, darf doch nicht ausser Acht gelassen werden, dass die Qualitaet der Strahlentherapie von sehr viel mehr und nicht normungsfaehigen Einflussgroessen abhaengt, nicht zuletzt von organisch-biologischen Faktoren und der aerztlichen Zuwendung und Erfahrung. Eine Ueberbewertung nur physikalisch-technischer Aspekte allein deshalb, weil man sie kontrollieren und in Zahl und Masseinheit fassen kann, ist sicherlich gefaehrlich - ohne Einhaltung von Mindestanforderungen an die Geraete-Qualitaetsmerkmale ist es die Strahlentherapie aber auch. (orig.)Original Title
Qualitaetssicherung in der Strahlentherapie - Vorgabe und Ueberpruefung von Geraete-Qualitaetsmerkmalen
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Schmidt, T. (ed.) (Staedtisches Klinikum Nuernberg (Germany, F.R.). Abt. fuer Medizinische Physik); Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.); 884 p; ISBN 3-925218-01-7; ; 1985; p. 691-700; 15. scientific conference of the Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V. and workshops; Nuernberg (Germany, F.R.); 27-28 Sep 1984; Available from Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)
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Miscellaneous
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Conference
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INIS VolumeINIS Volume
INIS IssueINIS Issue
AbstractAbstract
[en] The application of the effective dose equivalent, Hsub(E), concept for radiological protection assessments of occupationally exposed persons is justifiable by the practicability thus achieved with regard to the limiting principles. Nevertheless, it would be proper logic to further use as the basic limiting quantity the real physical dose equivalent of homogeneous whole-body exposure, and for inhomogeneous whole-body irradiation the Hsub(E) value, calculated by means of the concept of the effective dose equivalent. For then the required concepts, models and calculations would not be connected with a basic radiation protection quantity. Application of the effective dose equivalent for radiation protection assessments for patients is misleading and is not practical with regard to assessing an individual or collective radiation risk of patients. The quantity of expected harm would be better suited to this purpose. There is no need to express the radiation risk by a dose quantity, which means careless handling of good information. (orig./WU)
[de]
Die Verwendung der effektiven Aequivalentdosis Hsub(E) im Strahlenschutz beruflich strahlenexponierter Personen laesst sich durch die dabei erzielbare Praktikabilitaet der Begrenzungsgrundsaetze rechtfertigen. Allerdings waere es logisch, wenn als begrenzende Basisgroesse weiterhin die reale physikalische Aequivalentdosis bei homogener Bestrahlung des Koerpers angegeben wuerde und bei inhomogenen Bestrahlungssituationen mittels des Konzeptes einer effektiven Aequivalentdosis der Betrag von Hsub(E) ausgerechnet werden wuerde. Damit waeren die dazu erforderlichen Konzepte, Modelle und Berechnungen nicht mit einer grundlegenden Strahlenschutzgroesse gekoppelt. Die Anwendung der effektiven Aequivalentdosis im Strahlenschutz des Patienten ist irrefuehrend und nicht sinnvoll, wenn es um die Abschaetzung eines individuellen oder kollektiven Strahlenrisikos von Patienten geht. Die geeignete Groesse hierfuer ist die Schadenserwartung. Es besteht keine Veranlassung, das Strahlenrisiko in einer Dosisgroesse auszudruecken und damit eine Verschleuderung von Information vorzunehmen. (orig./WU)Original Title
Bedeutung und Prinzipien der Ermittlung der effektiven Aequivalentdosis im Strahlenschutz von Personal und Patient
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Source
Schmidt, T. (ed.) (Staedtisches Klinikum Nuernberg (Germany, F.R.). Abt. fuer Medizinische Physik); Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.); 884 p; ISBN 3-925218-01-7; ; 1985; p. 547-566; 15. scientific conference of the Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V. and workshops; Nuernberg (Germany, F.R.); 27-28 Sep 1984; Available from Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)
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Miscellaneous
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Conference
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INIS VolumeINIS Volume
INIS IssueINIS Issue
AbstractAbstract
[en] Radiotherapy of seminoma or Hodgkin's disease proved to be quite efficient, as shown by the 10-year survival rate of patients with seminoma, which is about 90 p.c., and that of patients with Hodgkin's disease, which is 70 p.c. This favourable prognosis is the reason why it is of particular importance to guarantee an optimum radiation protection in order to maintain the fertility of the patients. A multi-stage screening method has been worked out for this purpose and has been tested by means of TLD measurements on the tests of a modified Alderson phantom, applying a photon radiation of 6 or 10 MV. (orig./WU)
[de]
Wie allgemein bekannt, ist die Prognose fuer Seminom- und Morbus Hodgkin-Patienten nach vorangegangener Strahlentherapie recht guenstig. So betragen die 10-Jahres-Ueberlebensraten fuer Seminom-Patienten etwa 90 Prozent und fuer Morbus Hodgkin-Patienten ueber 70 Prozent. Wegen dieser guten Heilungsaussichten ist es besonders wichtig, dass bei der Strahlentherapie ein optimaler Strahlenschutz gewaehrleistet wird, damit die Fertilitaet der behandelten Patienten erhalten bleiben kann. Aus diesen Gruenden wurde eine mehrstufige Abschirmtechnik entwickelt und deren Wirksamkeit mittels TLD-Messungen am Hoden eines modifizierten Alderson-Phantoms bei 6 und 10 MV-Photonenstrahlung gemessen. (orig./WU)Original Title
Dosisreduktion am Hoden bei der Behandlung von Seminom und Morbus Hodgkin
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Source
Schmidt, T. (ed.) (Staedtisches Klinikum Nuernberg (Germany, F.R.). Abt. fuer Medizinische Physik); Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.); 884 p; ISBN 3-925218-01-7; ; 1985; p. 599-602; 15. scientific conference of the Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V. and workshops; Nuernberg (Germany, F.R.); 27-28 Sep 1984; Available from Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)
Record Type
Miscellaneous
Literature Type
Conference
Country of publication
Reference NumberReference Number
INIS VolumeINIS Volume
INIS IssueINIS Issue
AbstractAbstract
[en] Diagnostic radiology is a field facing the medical physicist with a large variety of tasks, ranging from assistance in equipment planning and invitation of tenders to installation control and monitoring and radiological protection. Work at sophisticated systems for dynamic function studies also includes image quality control, a task that exceeds the framework of legal requirements. (orig.)
[de]
In der Roentgendiagnostik erwachsen dem Medizinphysiker zahlreiche Aufgaben. Sie erstrecken sich von der Mitwirkung bei der Anlagenplanung und der Hilfe bei der Erstellung von Ausschreibungstexten bis zur Anlagenkontrolle und den Strahlenschutzfragen. An Funktionsarbeitsplaetzen kommen spezielle Bildguete-Kontrollaufgaben hinzu, die ueber den Rahmen der gesetzlichen Forderungen hinausgehen. (orig.)Original Title
Aufgaben des Medizinphysikers bei der Kontrolle der Bilderzeugung und Bildverarbeitung (Analogtechnik)
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Source
Schmidt, T. (ed.) (Staedtisches Klinikum Nuernberg (Germany, F.R.). Abt. fuer Medizinische Physik); Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.); 884 p; ISBN 3-925218-01-7; ; 1985; p. 775-778; 15. scientific conference of the Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V. and workshops; Nuernberg (Germany, F.R.); 27-28 Sep 1984; Available from Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)
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INIS VolumeINIS Volume
INIS IssueINIS Issue
AbstractAbstract
[en] The backscattering factors for Co-60 radiation and for 4, 8, and 45 MV bremsstrahlung have been determined for various field dimensions. Also, measurements have been made on a variety of materials, applying the same radiation qualities as above, in order to define a basis for evaluating the backscattering contribution from inhomogeneities in the body. As regards the irradiation of implants, the paper explains a number of relatively simple methods to prevent the unwanted dose increases to about 50 p.c. (orig.)
[de]
Rueckstreufaktoren fuer Co-60-Gammastrahlung sowie fuer 4-, 8- und 45-MV-Bremsstrahlung wurden bei verschiedenen Feldgroessen bestimmt. Bei den gleichen Strahlenqualitaeten wurden auch Messungen an verschiedenen Materialien durchgefuehrt, um die Rueckstreuung an Inhomogenitaeten im Innern des Koerpers beurteilen zu koennen. Bei der Bestrahlung von Implantaten gibt es verschiedene Moeglichkeiten, um die auftretenden Dosisueberhoehungen bis zu 50% auf relativ einfache Weise zu vermindern. (orig.)Original Title
Rueckstreuung bei Bestrahlungen mit hochenergetischen Photonen
Primary Subject
Secondary Subject
Source
Schmidt, T. (ed.) (Staedtisches Klinikum Nuernberg (Germany, F.R.). Abt. fuer Medizinische Physik); Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.); 884 p; ISBN 3-925218-01-7; ; 1985; p. 147-150; 15. scientific conference of the Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V. and workshops; Nuernberg (Germany, F.R.); 27-28 Sep 1984; Available from Deutsche Gesellschaft fuer Medizinische Physik e.V., Berlin (Germany, F.R.)
Record Type
Miscellaneous
Literature Type
Conference
Country of publication
BETA DECAY RADIOISOTOPES, BETA-MINUS DECAY RADIOISOTOPES, COBALT ISOTOPES, ELECTROMAGNETIC RADIATION, INTERMEDIATE MASS NUCLEI, IRRADIATION, ISOMERIC TRANSITION ISOTOPES, ISOTOPES, MEDICINE, MINUTES LIVING RADIOISOTOPES, MOCKUP, NUCLEI, ODD-ODD NUCLEI, RADIATION SOURCES, RADIATIONS, RADIOISOTOPES, STRUCTURAL MODELS, THERAPY, YEARS LIVING RADIOISOTOPES
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