Professor Emanuele Montomoli, Full Professor of General and Applied Hygiene at the University of Siena and Founder & CSO of VisMederi, participated in the conference “La Toscana Si Vaccina”, held at the Aula Magna of the Meyer Health Campus in Florence.
This important initiative, organized by AIP OdV , Associazione Immunodeficienze Primitive, aimed to promote health and protect vulnerable individuals through collaboration among policymakers, healthcare institutions, patient associations, and the community.
The event brought together key figures from the Tuscany Region and experts in public health and rare diseases, highlighting the critical role of vaccination in safeguarding public health, especially for the most fragile individuals. It also provided a platform to discuss regional strategies to strengthen the support network for these citizens.
Together, we work toward a healthier future!
#VisMederi
#VaccinesSaveLives #PublicHealth #LaToscanaSiVaccina #HealthForAll #collaborationforhealth
::::::::
Il Professor Emanuele Montomoli, Professore Ordinario di Igiene Generale e Applicata all’Università di Siena e Founder & CSO di VisMederi, ha partecipato al convegno “La Toscana Si Vaccina”, che si è svolto presso l’Aula Magna del Meyer Health Campus a Firenze. Questa importante iniziativa, organizzata da AIP OdV, Associazione Immunodeficienze Primitive, è stata dedicata a promuovere la salute e la protezione delle persone fragili attraverso la collaborazione tra politica, istituzioni sanitarie, associazioni di pazienti e comunità.
L’evento ha visto la partecipazione di personalità rilevanti della Regione Toscana e di esperti nel campo della sanità pubblica e delle malattie rare, sottolineando l’importanza della vaccinazione come strumento di tutela per la salute pubblica, in particolare per le persone più vulnerabili. È stata anche un’occasione per discutere delle strategie regionali volte a rafforzare la rete di supporto e protezione per i cittadini più fragili.
#VisMederi #VacciniSalvanoVite #SanitàPubblica #LaToscanaSiVaccina #SalutePerTutti #CollaborazionePerLaSalute