åpnes i nytt vindu
Zoomet ut bilde av fasaden på Apple The Exchange TRX i Kuala Lumpur.
Apple The Exchange TRX – Apples første butikk i Malaysia – åpner lørdag 22. juni i Kuala Lumpur.
KUALA LUMPUR I MALAYSIA Apple ga i dag en sniktitt på Apple The Exchange TRX, den første Apple Store-butikken i Malaysia. Den nye butikken ligger sentralt i det nye forretnings­strøket Tun Razak Exchange (TRX) i Kuala Lumpur. Her vil landets innbyggere få muligheten til å oppleve Apple som aldri før. Kunder kan utforske og kjøpe Apples nyskapende produkter og tjenester, motta førsteklasses service fra kunnskaps­rike ansatte og lære hvordan de får størst mulig utbytte av enhetene sine gjennom gratis Today at Apple-økter.
«Vi lever for øyeblikkene der vi kan overraske og glede kundene våre, og vi er glade for å kunne gjøre dette i Malaysia med åpningen av vår første butikk i landet, Apple The Exchange TRX», sier Deirdre O'Brien, Apples direktør for detalj­handel. «Det er alltid en spesiell opplevelse for detalj­handel­teamene våre å kunne støtte og bli kjent med til et nytt lokalsamfunn, og vi gleder oss til å vise kundene disse vakre omgivelsene designet for oppdagelse og kreativitet, der de kan kjøpe verdens mest nyskapende produkter.»
Et bilde av kunder som står foran den innvendige inngangen til Apple The Exchange TRX.
Den nye butikken ligger sentralt plassert i det nye forretnings­strøket Tun Razak Exchange (TRX) i Kuala Lumpur. Her vil landets innbyggere få muligheten til å oppleve Apple som aldri før.
De over 160 ansatte i Apple The Exchange TRX står klare til å hjelpe kunder med å kjøpe Apple-produkter – fra iPhone 15-modeller til MacBook Air med M3 og de nyeste iPad-modellene, inkludert den omdesignede iPad Air og den supertynne iPad Pro med M4.
En kunde og en ansatt står ved butikkens iPad-utstilling.
I butikkens mange utstillinger vil kunder blant annet finne den nye iPad-serien, inkludert praktfulle iPad Pro med M4-chip.
Apple The Exchange TRX skal bli et inspirerende knutepunkt for læring med gratis Today at Apple-økter i butikken. Øktene holdes av Apple Creatives for å hjelpe brukere med å bli mer kreative og lære hvordan de får størst mulig utbytte av enhetene sine. Emnene varierer fra grunnleggende funksjoner til foto- og videokurs med iPhone som drar nytte av hele det vakre butikkområdet.
For å feire åpningen holdes en spesiell Today at Apple-serie, «Jom Discover», fra lørdag 22. juni til lørdag 6. juli. Øktene samler noen av Malaysias mest populære kreatører og vil gi et innblikk i kreative prosesser, samtidig som de viser fram et stort utvalg av Apples produkter og tjenester.
Økter i «Jom Discover»-serien inkluderer:
  • Opptreden: De Fam
  • Workshop: Capture Portraits on iPhone med Jason smashpop
  • Spotlight: Video Magic on Mac med Adam Lobo
  • Workshop: Turn Ideas Into Action on iPad med Iman Azman
  • Spotlight: Live Well med Nana Mohd og Apple Watch
Kunder sitter foran butikkens videovegg
Apple The Exchange TRX skal tilby gratis Today at Apple-økter i butikken, inkludert fotokurs som går gjennom det vakre butikkområdet.
Apple The Exchange TRX knytter kjøpe­senterets atrium til en frodig park på taket som omkranser butikkens øvre etasje. Det tre­dimensjonale taket, som avgir en myk glød om natten, er laget av horisontale glass­plater og skygge­paneler som reduserer solstråler. Lysøyet i det kuppel­formede taket slipper inn dagslys i butikken og har en dynamisk funksjon for kunstig belysning.
Trappen inne i butikken er laget av kvarts og glass og knytter sammen de tre etasjene der kunder kan utforske, lære og handle. Forum, der Today at Apple-øktene skal holdes, befinner seg på en flytende plattform som er knyttet til resten av kjøpe­senteret. Og den øverste etasjen har en sømløs glass­fasade som slipper inn dagslys og gir god utsikt til parken.
Zoomet ut bilde av innsiden av butikken, som viser alle etasjene og kvarts- og glasstrappen.
Trappen i butikken er laget av kvarts og glass og knytter sammen de tre etasjene der kunder kan utforske, lære og handle.
I likhet med Apples andre lokasjoner drives Apple The Exchange TRX av 100 prosent fornybar energi og er karbonnøytral. Butikken har en gjennomtenkt design med materialer av høy kvalitet, inkludert vegger av naturstein, kolonner i rustfritt stål, lyse terrazzo-gulv og tømmerdetaljer i taket.
Besøkende blir invitert til å utforske utstillings­bordene og avenyene og kjøpe nye iPad Air med M2, iPhone 15-serien og de nyeste Apple Watch-modellene – Apples første karbonnøytrale produkter. Apple-spesialistene gleder seg til å yte personlig tilpasset service og support og hjelpe kunder med å bytte til iOS og bruke Apple Trade In, innbytte­tjenesten der kunder kan bytte inn den gamle enheten sin og få kredit som kan brukes på en ny.
Før skolestart kan studenter og familiene deres spare penger når de kjøper en Mac eller iPad med Apples utdannings­priser, som kun er tilgjengelige gjennom Apple Retail. Kvalifiserte kunder kan også benytte seg av student­tilbudet som er tilgjengelig til og med 30. september både i butikker og på nettet. Da kan de få AirPods ved kjøp av en kvalifisert Mac eller en Apple Pencil ved kjøp av en kvalifisert iPad.
Apple The Exchange TRX har også en egen hentestasjon, som gjør det enda lettere for kunder å legge inn en bestilling på nettet og hente bestillingen når det passer best for dem. Og hvis kundene trenger hjelp til å løse tekniske problemer eller problemer med maskinvare, kan de bestille time i Genius Bar og få hjelp av en ekspert.
Apple The Exchange TRX åpner lørdag 22. juni klokken 10.00 lokal tid. Kunder blir oppfordret til å utforske et utvalg av innhold på Apple TV+, Apple Music og App Store som feirer kreativitet i Malaysia, og til å melde seg på Today at Apple-økter.
Del artikkel

• Teksten i denne artikkelen